Sunday, October 12, 2008

.glamour.raya.

glamour raya..
begitulah nmpaknye name majlis smbutan hari raya intake saya...

walaupun tidak rasmi dan dibuat last minute,tetapi sambutannya agak meriah...
saya sebagai ajk yang terlibat berpuas hati dengan apa yang telah berlaku..

walaupun sambutan agak sederhana,saya rasa rakan2 saya memahami situasinya...

cuba anda bayangkan,OC saya (ketua pengambilan saya) memanggil PMC saya pada jam 12 p.m. sebelum solat jumaat..
katanya,

"aku tak kira, aku nak hangpa buat esok jugak (sabtu).kol 2 ptg",kata OC.

"tn,xleh wat ptg tn sbb semua da mkn tghari",kata atok.

"ok.kalo mcm tu,aku nak hangpa buat pukul 10 pagi.aku xmau tau papa,hangpa buat la sendri",kata OC.

"ok tn",kata atok.

so,lepas smayang jumaat,atok,amin,amad,ziela,farah,dan berkumpul di ofiz untuk berbincang tentang jamuan tersebut..(secure TTS)
kami berbincang tentang menu dan hiasan tempat...

hampir RM2000 perbelanjaan pada ptg itu...

setelah setel tntang makanan dan jam menghampiri pukul 7.00 malam,saya dan rakan2 bersurai..

esoknya,pada pukul 7 pg,saya dan rakan2 yang di detail utk fatique makanan telah terpacak di mess utk menolong staff menyiapkan juadah..

walau bagaimanapun,pada jam 9.30 pg,makanan tidak siap dihidangkan..
nmpaknye,majlis ditunda sejam...
majlis bermula jam 11 pg..
majlis berakhir lebih kurang jam 12 tghari..
menu pada hari itu :
~nasi impit
~rendang daging
~mihun sup
~kuih raya
~buah tembikai dan oren
~air sirap
walaupun nampak sikit,tapi sebenarnye,makanan2 diatas sudah ckup untuk membuatkan saya kekenyangan..

saya agak terkilan kerana teman istimewa saya tidak dapat hadir kerana sakit...

maka sebelum balik,saya kirimkan makanan kepada rakan serumahnya..
teman saya itu demam,muntah dan cirit birit..

kasihan dia..
mungkin gambar2 dibawah boleh memberi sedikit gambaran tentang majlis tersebut...

















































No comments: