Wednesday, November 11, 2015

Hobi baru..membakery..

Huhhh..
Nak bercerita ni..
Hobi baru aku adalah membaking.
Pening sheben bila aku asek membakor je kejenya.
Xpe,die la yg makan gak.
Tukang rasa,tukang mengkritik.
Tahla..kalo boring je,aku baking.
Smlm aku buat sponge cake.

Ni la sponge cake tu.naik elok je..
Tu la sponge cake saya yg xseberapa..
Disebabkan oven kecik,loyang pun kena kecik,xleh nk bake suma adunan.
2x bake.so snow cheese cake pun jadi 3 layer.hehe


Resipi Sponge Cake
Untuk jadikan ia snowcheese plak, ni resipinya..

250g creamcheese (sy gn tatura)
1/2 tin susu pekat
Susu segar (sukatan bergantung pada kepekatan dan kecairan cheese)
Cheddar parut (sy gn kraft cheddar)

Putar creamcheese bersama susu pekat hingga sebati.
Masukkan susu segar (untuk disapu pd layer,sy buat pekat, untuk topping, sy bagi cair sket,br boleh jd cheese leleh)
Putar sehingga sebati.
Sapu creamcheese pada setiap layer. (Kek span tu sy belah dua utk jadikan layer)
Last skali,sapu creamcheese pd topping dan tabur cheddar parut.

Taraaaa!!! Ni la Snow Cheese Cake sy...amacam,terliur tak??? 😜

Okla..tu je untuk kali ni.
Lpas ni nk try buat pavlova plak.
hehe..tata!


No comments: