Tuesday, June 28, 2011

tekanan

org kate kalo kite dilanda ujian tu maknenye Allah sayang kite?Allah menguji org2 yg die syg..btol ke?semenjak due menjak ni,banyak tekanan aku hadapi..nk slhkn sape pun aku xtau..

critenye cmni,sal parents aku..nk kate gado,tahla,tp mak aku slalu crite kt aku..yg aku ni lak bkn sng brpihak pd satu,aku akan siasat bnde ni..aku pun brkgsi crite ngan adek aku..die pun prasan mnde ni..tp ko tau die ckp pe,

"lek r..xde pape laa.."

besela,adek aku laki,laki die bukan nk amek port sgt kn..yg aku ni la risau terlebih..smlm mak aku ngadu ag kt aku..*ngadu ke luahan prasaan?* die ckp ayh aku da xbrtego ngan die da lame..die siap ckp,
"esok mama nk tny die kenapa xmo ckp.ape mslh die.kalo die da xtahan ngan mama,LEPASKAN mama.pastu korg pilihla nk dok ngan sape.musti korg nk dok ngan abah kn.yela,abah kn sporting"

aku pun jwb la,

"akak dok kem jek"

jem dowh aku..die bleh pk smpi cerai2 bagai..come on la,da idop same 23 taun kot..da leh pk msg2..aku xpaham btol la.yg aku tau nnt adk aku yg kecik jd mangse sbb die sorg jek kt umh.aku dok sg besi,apik dok arau.sbb aku pk mende ni la aku jd bengong,aku jd sensetif.yela,mane x nye,aku anak yg sulong.pape pun sume brgntg kt aku..sebbekla aku ni da xditanggung parents kan.pasni kene jimat cermat.kite xtau ape yg akan jd,kn?

balik lunch td aku crite kt adik aku,die leh glak2 plak kn..kn aku da ckp laki amek mudah mnde2 cmni..huhh..tah la..sebbek ade kwn aku ni sudi dgr mslh aku kn..

No comments: