Monday, July 11, 2011

my weekends..

nk brcerite sal weekend aku yg best ritu..ari jumaat mlm,my parents anta my bro masuk poli arau..maka bergerakla mereka dlm pkul 11 mlm..aku mmg malas nk ikot..wat pnat badan jek..bek aku dok umh,melayan kucing,mghabiskan masa kt umh.*kononnye kt umah laa kan*

kete bapak aku jln jek,aku trus kunci pagar..masuk umh,tgk tv...smpi la brite,aku msuk bilik,layan hndustan lak..haha..smpi la tertido..di pg sabtu yg sgt nyaman,aku bgun2,tros g dapur,masak..buang tebiat ke ape..xpnah2 pg2 aku bangun g masak..then brmula lah aktiviti harian mengemas umh...siap sparuh,pnat..tgk tv jap..citer bosan,sambung wat keje..mcm2 gak r aku wat..bosan nyer psl..lam kol 3 lbih,kilat dtg umh,ajak men boling kt monterez..kebetulan,botak ngan afiq pun ngah kebosanan kt umh..maka kami berempat brgerak ke monterez..pas layan 2game,tgk jam da 6.30ptg..smpi kt simpang traffic light nk masuk umh aku,ktorg trbaca banner MAKAN FREE!tgk tarikh,9/7/2011//wow!arini ni..ape lagi,name pun bujang..masing2 xlpaskan pluang r..balik umh lu,solat,tros g kdai tu...smpi je ctu,brader tu ckp brenti rehatlaa..kol 8 br stat..kami yg agak kecewa*tp prot lapar* g la kdai mamak sblah tu..mnum teh o ais jek smntara nk pkul 8..sbb kalo balik umh da rugi masa..igtkn ktorg yg dok kt kdai tu awal..rupenye ramai lg..lg lame dr kami..diorg tunggu dr kol 6 lbih..tibe2 aku tgk makin rmai org dtg n bratur..xleh jd ni.nmpk lak bdak kecik bwk mknn klua,ni bermakne makanan da ade.pe lg,kami pun menyelit kt tgh2 tu, bratur..setelah kenyang*besela,mkn free*,ktorg pun grak g i-city..kn ade knsert gig at tv9..xramai org sgt mlm tu sbb band xramai..antara yg ade mlm tu,awi rafael.awanband,pesawat,azlan n the typwritter..so,ktorg decide,sok mlm ktorg nk dtg lg..walaupun artis xramai,tp berpluh2 gak laa dok tgh2 lautan manusia tu..haha..pastu balik umh pe lg,membuteee r..sbb ahad tu ktorg nk g PD..

di pagi ahad yg indah,aku bgun seawal mungkin *smangat nk g PD* kol qilat,kjut die,kol afiq,kjut die,aku pun kmas umh sket then siap2..qilat smpi umh aku lam kol 8lbih..ktorg tunggu botak jmput awek die..punye laa lame..prot da bunyi2 ni,,kalo tau die lmbat lg,bek ktorg bedal ns lmak ke, roti canai pg tu..botak smpi umh aku lam kol 9.05 pg..lpas tu,ktorg pun grak g PD..akibat kepenatan,aku ngan kilat tido lam kete..haha..membutee jek keje ktorg..kilat tinggal kete kt umh aku..sbb kitorg pegi 1 kete jek..save r sket..smpi pd,ktorg pg crik kdai mkn lu..yela,kbuloo kot..haha..then carik pot2 menarik ktorg nk bentang tikar..da salin baju sume,aku la org paling semangat nk nek banana boat..tp kami 3org..mane cukup kuota..awek botak x mndi,so die la jaga brg ktorg..xdpt nek banana boat tu,ktorg pun nek mende yg dduk 3org tu..ape name die pun aku xtau..ceh,aku budget cam brani n kental,aku pilih yg ujung..boat stat grak jek,ktorg pun mlambung atas mende alah tu..aku?jgn ckp la..menjerit dr mule smpi boat tu brenti..smpai xckup nafas r jerit..aku pegang pemegang tu kuat gile sbb aku takot jatuh..dak2 ni kuangajor...dok glakkn aku yg tgh jerit2 tu..haha..mmg mncabar nek mende tu..dlm 2round,boat pun brenti..mmg puas nek bnde tu..berbaloi aku byr rm20..da la ngah air pasang..ombak xyh ckp laa..lg tinggi dr biase..haha..rs cm nk klua balik ns lmak yg aku mkn pg tu..haha..ktorg lpak kt pd tu smpi lbih kurang kol 3..then ktorg decide nk balik..ktorg lunch kt cowboy place,kdai yg jual satu set mknn jek..nasi kukus+1/4 ayam panggang=rm5..berbaloi kot..ade sup,sos n timun skali..air lak sringgit..tym aku dtg tu die wat air anggur..berbaloi sgt la..ramai giler org dtg mkn kt ctu..kdai ni sblah ngan marina resort..kalo korg prasan bile korg smpi kt bulatan PD tu,kekanan hospital,kekiri teluk kemang,kt dpn ko akan nmpk hotel kaler putih biru..korg prgi menghala ke arah telok kemang then ko akan nmpk kdai tu blah kanan.kdai kaler oren..sedap woo..hehe..pas mkn jek,ktorg brgerak balik ke subang..smapi umh jek,dummm..aku ngan kilat terbongkang kt umh aku..pnat kn..bgn kol 6.30 ptg,smangat nk g gog lg mlm tu..yela..artis2 best kot..ade hujan,bunkface,aizat,6ixth sense and lastly, WINGS!!!!!mmg smgt la aku nk g tgk..cntct botak,xdpt..riso r aku..yela,sape la yg sudi nk bwk aku ngan afiq ni..ktorg mane de krete kn..lam kol 8,ktorg grak g icity..tym tu knsert da stat..hujan da perform..trlps plak..mmg ramai giler org..parking full!!ktorg parking kt bwh,jauh sket dr pntas..semangat punye pasal,ktorg menapak la g pentas utama..fuhh..lautan manusia..ktorg pun nyelit2,smpi la dpn..geng2 dak pmpn sabah tu mmg giler dowh..diepunye mlompat2 kt blakang aku smpi aku trtolak ke depan..aku pun tolak balik r..da la diorg tu pendek..haha..aku smpat tgk persmbahan hujan vs bunkface,6ixtsense and wings..tp tym wings tu mmg sume mggila..geng2 sabah ngan geng2 indon..giler r..sebbek dak2 ni dekat ngan aku..tym nga lyn sejati,ade sorg mamat ni die p percik arak.huhhh!!potong stim gilaa..botak pun ajak klua r.. ye r.muke die pun kene..aku kene gak..ktorg pun dok kt blakang tu..mmg lgu sejati tu adela last song utk wings mlm tu..ktorg stay kt ctu sbb sume org brduyun2 klua..ramai gilaa kot..yg ktorg ni da mcm g joging lak..satu badan berploh2..baju xyh xkp r..mmg lencun..kiteorg pun p brjalan kt lam citywalk.trserempak lak ngan tn sang n kwn die..sembang jap,ktorg pun blah..tgk keadaan cm da reda,ktorg decide nk balik.prot masing2 nga lapa...botak sorg je kenyang..ye r,ptg balik dr PD tu,die p mlantak kt umh mentua die..haha..aku ngan afiq gak yg kbuloo..sggah mkn jp,then shoot balik..

huhh..weekend aku mmg terbaik syall..smpi rini ,bdn aku stil saket2 lg dowh..ye r,,menempuh lautan manusia..haha..xpe,mggu dpn ktorg kn kmbali lg..de konsert HOT FM lak..hehe..oh lupe..ade kenduri lak kt kg..emm..cmne eh...pastu master ajak p diving tioman plak..ade 3 bende ni..cmne eh?knduri kmpem pg..tp rs cm nk g dive lak..haa..cmne ea?kalo g dive,aku xdpt g knduri n knsert.kene byr rm350 lg.kalo p knduri,aku still leh g konsert lg..haha..g dive len kali la eh..haha..dwet pun kering ni..takat g icity byr rm10 utk parking jek..oke laa tu..hehe..haa,pic xbyk tp korg leh tgk kt fb aku..kat album via bold 2..yela..ade kamera,hilang..kamera hp jela yg ade..so kualiti gambar x brape ok laa..

No comments: